Znaleziono 226 wyników dla zapytania: Moc znamionowa

Wątek: Czy/jaka istnieje tolerancja min. obciążenia wzmacniacza? »  Podforum: Ogólne »  Wysłany 2008-04-11, 22:44

Wiadomości: 13
Odsłon: 1705

Przyjmuje się umownie, że sytuacja w której niepożądana impedancja połączeń sięga 10% impedancji kolumn, jest wartością graniczną dla zastosowań estradowych i domowych. Podejście audiofilskie skłania się ku zmniejszeniu tej wartości do 1% i mniej, co jednak jak zaznaczono już wyżej nie będzie brane pod uwagę. Niniejsza tabelka może być pomocą w doborze kabli głośnikowych zarówno z punktu widzenia obciążalności prądowej przewodów jak i wprowadzaniu przez nie szkodliwej impedancji. Trzecia i czwarta kolumna pozwalają określić, jaka maksymalna moc (znamionowa RMS) może być przenoszona do kolumny o impedancji 4 lub 8 om by nie doprowadzić do przegrzania kabla. Druga część tabelki podaje rezystancję obu żył kabla dla kilku długości. Wartości oznaczone na żółto spełniają kryterium 10% zarówno dla impedancji zestawu 4 jak i 8 om. Wartości pomarańczowe tylko dla obciążenia 8 om.

 » 

Wątek: Na światłach mijania przez cały rok - od 17 kwietnia b.r. »  Podforum: Ogólny »  Wysłany 12 Maj 2008 | 13:16

Wiadomości: 672
Odsłon: 40582

Cytat:

Ale co ma moc znamionowa silnika spalinowego (czerwone pole, pedał w podłodze, konkretne obroty) z wytwarzaniem prądu?

Cytat:

Może masz kiepawy alternator


Albo trochę słabszy silnik

Jedno jest pewne nie ma nic z niczego...
Energia elektryczna w samochodzie wytwarzana jest tylko i wyłącznie z paliwa i to na dodatek w bardzo nieefektywny sposób. Załóżmy, że silnik spalinowy ma średnia sprawność 30%, alternator z przekładnią i prostownikiem 90%, żarówka halogenowa 10% (i tak dużo jej daję) i 90% jej strumienia świetlnego jest kierowana na asfalt (czyli do oczu innych kierowców trafia 10%). Gdy to wszystko wymnożymy otrzymujemy imponująca liczbę 0,27%. Taka jest sprawność naszych reflektorów za dnia. Pozostałe 99,73% włożonej do osiągnięcia tego celu energii marnuje się, tzn. idzie na ciepło, które jest w środku lata niezmiernie potrzebne A wszystko z naszego paliwa...

Wątek: Palkerson »  Podforum: Nasze Mazdy »  Wysłany 28 Lis 2007 | 10:28

Wiadomości: 2653
Odsłon: 140020

Palkerson 220 RMS to nie jest moc znamionowa głośnika!! Ludzieeeee!! RMS to jest moc muzyczna oddawana przez głośnik przy częstotliwości 1kHz. Przy 220W RMS moc znamionowa może wynoscić 180W znamianowej ale również 40W znamionowej. Takie coś powinno być opisane na podstawie głośnika...Zwrotnice tez nie mogą być z "kosmosu". Muszą być dobrane do danych głośników i twiterów...a głośnik i twiter też musi być dobrany. Niestety głosniki mają tak zwane dziury częstotliwości w których spada icjh efektywność.... a najgorzej jak się głośniki zgrywają.. powstają dziwne przydźwięki.. no chyba, ze liczycie, że SW to zagłuszy...
Moim zdaniem jak już się wydaje kasę na zabudowę adio to trzeba to zrobić, żeby to brzmiało a nie tylko ilość i moc głośników...

Wątek: Inne »  Podforum: Bocznica »  Wysłany Nie 16:38, 08 Kwi 2007

Wiadomości: 73
Odsłon: 6000

Jak napisałem wcześniej, daję trochę danych o lokomotywach SM31 i t448p.

1) t448p:

Oznaczenie oryginalne: T466.2
Wybudowanych egzemplarzy: 453
Układ osi: Bo'Bo'
Prędkość max: 90 km/h
Moc ciągła: 926kW
Maksymalna moc trakcyjna: 153 KN
Masa: 64 t
Rozstaw: 1,435 mm
Długość ze zderzakami: 13,580 m
Maksymalny promień skrętu: 120 m

dane pochodzą z opisu do modelu loka do Trainza, którego autorem jest Kylo0

2) SM31:

Producent: Fablok
Lata budowy: 1976-1985
Układ osi: Co'Co'
Masa służbowa: 116,4 t
Długość ze zderzakami: 17 m
Średnica kół: 1100 mm
Typ silnika spalinowego: a8C22W
Moc znamionowa: 880 kW
Rodzaj przekładni: elektryczna
Prędkość konstrukcyjna: 80 km/h
Sterowanie wielokrotne: brak
System ogrzewania: brak

źródło: wikipedia

Wątek: piec na ekogorszek - ranking »  Podforum: Instalacje grzewcze »  Wysłany Niedziela 12:11, 08 Marzec 2009

Wiadomości: 260
Odsłon: 73312

Witam. Mam wielką prosbę do was wszystkich. Remontujemy z żoną dom jednorodzinny tzw.blizniak. Zdecydowaliśmy się na kupno kotła i zastanawiamy się nad firmą. W naszym mieście(Zamość) jest kilka kotłów do wyboru(Stąporków,Klimosz,SAS,RED). Nasz dom ma do 200m2. W jednym ze sklepów zaproponowano nam Typ Eko-Tech, Moc znamionowa 22 firmy Rermo-Tech Stąporków za 8000zł. Bardzo was proszę o jakieś sugestie co do tego zakupu. Razem z piecem będzie zmieniane również całe centralne ogrzewanie ponieważ jest w opłakanym stanie, jest kilka żeliwnych grzejników a reszta to stal. Dodam jeszcze że suma 8000zł za kocioł to dla nas jest już max. Będziemy bardzo wdzięczni za wszelkie sugestie co do kotła i grzejników. ps.Jeśli jest na forum ktoś z Zamościa i może polecić dobrego fachowca do tej roboty do bardzo proszę o wiadomość. Z góry dziekuję za wszelkie sugestie.

Wątek: Jaki kocioł gazowy wybrać?proszę o porady i opinie! »  Podforum: Instalacje gazowe »  Wysłany Środa 12:39, 17 Grudzień 2008

Wiadomości: 13
Odsłon: 1993

Witam
nie będę się spierał ale według mnie to jest dobre rozwiązanie przy zastosowaniu zbirnika z zewnętrznym wymiennikiem ciepła(płytowym) lub zintegrowanym podgrzewaczem warstwowym (coraz bardziej powszechne)-w tym wypadku zgadzam się że można zmniejszyć moc kotła

Z tego co zrozumiałem to ta wydajność 368l/h osiągana jest " przy nominalnej mocy ciągłej" (z reguły przy podgrzewaczu 120l 20-24kW) ,a ta może zostać osiągnięta jeżeli moc kotła jest co najmniej równa tej mocy . i Jeszcze ta liczba znamionowa NL=1 chyba N=1 (3.5os.) a NL>N przeważnie przy N=1 NL=1.4
Także z tym wydatkiem cw to bym się spierał
Ale jak już wspominałem to tylko moje zdanie po to są takie fora aby wymieniać poglądy i doświadczenia
pozdrawiam

Wątek: Zestaw Nagłośnieniowy 1,7kW - projektuję... »  Podforum: Projektuję »  Wysłany 2008-10-21, 19:01

Wiadomości: 41
Odsłon: 5005

Z tym robieniem w konia chodziło mi o coś innego, już tłumacze. Ogólnie przyjmuje sie jako parametr spl dla głośnika o impedancji znamionowej 8ohm pomiar 1m/2,83V. Później na podstawie otrzymanego spl przelicza sie spl max w stosunku do podanej mocy. Jednak nikt nie przejmuje się tym że impedancja znamionowa 8ohm obejmuje głośniki o najniższym Re=5,1, a w przypadku takiej impedancji 2,83V daje nam moc ok. 1,6 W, co w rezultacie zawyża sprawność maksymalną o 2db (bo jako moc jednego wata przyjmuje sie moc 1,6 wata). Ktoś powie że to tylko 2db, ale wg. mnie to jest zwykłe oszustwo...

Wątek: Jakie glosniki do wzmacniacza Sony xm-4s »  Podforum: Car Audio »  Wysłany Sob Sie 18, 2007 22:56

Wiadomości: 5
Odsłon: 361

Dziekuje za porade...
Jednak wolalbym zostac przy 4 glosnikach niz 2 lepszych.
Obecnie mam 20 wat wiec napewno bedzie lepiej.

Poszukam czegos jeszcze

A co powiecie nacos takiego???

Sony XS-HT170SN

Maksymalna moc wejściowa wynosi 240 W, znamionowa moc wejściowa 60 W. Pasmo przenoszenia 50 Hz - 20 kHz. Czułość (2,38 V/ 1m) 92 dB (89 dB/ W/ m). Głośnik niskotonowy - Stożkowy z polipropylenu formowanego próżniowo - Magnes barytowy. Głośnik wysokotonowy - Kopułkowy - Magnes neodymowy. Zewnętrzna zwrotnica 12 dB HP/ LP z regulacją głośności głośnika wysokotonowego (0 lub -3 dB).

Wątek: Lodówki - problemy, eksploatacja. »  Podforum: Kącik techniczny - naprawa, użytkowanie. »  Wysłany Pon 18 Cze, 2007 21:58

Wiadomości: 344
Odsłon: 24365

Panie Kol.ego.
Moc grzałki może Pan odczytać w dwóch miejscach;
1.Wewnątrz lodówki powinna być nalepka znamionowa i po dokładnym przestudiowaniu odczyta Pan np 230V 105Watt.Jeżeli tabliczka została zmyta to jest ......
2.Na kablu od grzałki jest opis np.230V 125Watt.
Grzałki są różnej mocy.Jeżeli będzie trochę mocniejsza to specjalnie nie zaszkodzi odwrotnie jak będzie mniejszej mocy to może trochę dłużej schładzać.To nie robi różnicy jak stara jest lodówka,grzałki o ile wiem nie uległy zmianie/w sensie kształtu/ natomiast są generalnie mocniejsze.Cena nowej grzałki to 40 do 50 euro.Gdzie można kupić to nie wiem ale chyba sam coś mam. maciekm85@o2.plMiłego wieczoru Mirek

Wątek: Pare pytań »  Podforum: Uczymy się »  Wysłany 29-09-08, 19:48

Wiadomości: 4
Odsłon: 694

1. W jaki sposób i z jakich materiałów zbudowany jest trasformator.
2. Co to jest przekładnia trasformatora ? Jakie rodzaje przekładni wyrózniamy.
3. Jakie rodzaje strat wystempują w transformatorze i od czego one zależą.
4. Co to jest grupa połączeń trasformatora trójfazowego ? Wyjaśnij co oznacza Yy0
5. W jakich jednostkach wyrażamy moc trasformatora.
6. Jaki dane powinna zawierać tabliczka znamionowa trasformatora.
7. Przedstaw prawo Ohma dla obwodu prądu stałego zawierającego źródło sem o rezystancji wewnetrznej rw

Jeśli ktoś by był tak miły i pomógł mi odpowiedzieć na te pytania bym był bardzo wdzieczny.

Wątek: Kilka pytań dotyczących silników elektrycznych »  Podforum: Silniki »  Wysłany 2008-12-13, 02:42

Wiadomości: 6
Odsłon: 670

Cytat:

Na przykładzie Corolli EV Pana Zbigniewa widać, że silniczek 14 kW daje 19 KM i to wystarcza do tego żeby autko jechało nawet 140 km/h i miało dobre przyspieszenie.



Właśnie o to mi chodzi. 19 konna spalinówka z samochodem o wadze 1t nie osiągnie nawet hmmm 70 km/h, a tutaj 140... Widzę, że znamionowa i maksymalna jest podawana i te 19 KM to znamionowa, a 41 to maksymalna, zatem 60 KM spalinowy silnik ma załóżmy 20 KM znamionowych (takie porównanie) - to dlatego, że spalinówki mają zawsze podawaną moc maksymalną, a elektryczne znamionową. Stąd ta różnica? Dobrze teraz wszystko rozumiem?

Dzięki za odp.

Wątek: Jaka skrzynia do głosnika BLG BS 1220 450W RMS 225W 30cm »  Podforum: Car-Audio »  Wysłany 06-03-2009 :: 11:05

Wiadomości: 33
Odsłon: 805

Tak jak pisałem to są obliczenia teoretyczne. Osobiscie nigdy nie widziałem żeby ktoś robił tak dużą skrzynie bo jest to kompletnie bez sensu. Co do częstotliowści to jak dla mnie 40Hz czy 50Hz to i tak za dużo na dobry bass. Stąd można by wnioskować o zbyt kiepskich parametrach głośnika w stosunku do jego wymiarów - ale to już inna bajka.

Symulacje były przeprowadzone przy parametrach które podał Kodzak, niestety jest ich troszke za mało i tutaj program sam je dobrał co z pewnością wpłyneło na kubature skrzynki. Należałoby przeprowadzić symulacje dla wiekszej liczby otworów i spróbowąc poszukać dokładniejszych lub pełniejszych danych.

Tak całkiem na marginesie RMS to moc muzyczna (root mean square), a znamionowa to ta w Wattach.

aha jeszcze jedno, symulacje zostały przeprowadzone dla skoku membrany 9mm (w jedną stronę) to podane 18 mm to przyjołem jako skok w obie strony.

Wątek: glosniczki 13 »  Podforum: Car-Audio »  Wysłany 23-03-2006 :: 09:31

Wiadomości: 9
Odsłon: 668

Wydaje mi sie ze moge Ci pomuc
A wiec tak jezeli jestes amatorem w tej dziedzinie to mowie ci odrazu ze one wcale niemaja 200W one nawet niemaja 100W
Moc 200W to jest tzw maksymalna moc muzyczna i jest ona mierzona w bardzo krutkich odcinkach czasu rownych ulamkom sekundy jest to moc jaka mozna uzyskac w tym czasie tak na serio moc znamionowa tych glosnikow czyli faktyczna moc przy obciazeniu rezystancja 4OHM bedzie neiwiekrza jak 50W mozliwe nawet ze mnie bo to jest tylko chwyt reklamowy. a jezeli chodzi o tweetery to ja bym polecil osobno poniewaz jest wtedy efekt taki jak by cie dzwiek otaczal tweetery daj sobie 2 na przod przy szybie przedniej powinno byc niezle a tych glosniczkow no....
powiem tak cena jest atrakcyjna ale to niejest nic rewelacyjnego ze tak to okresle jezeli sie myle niech mnie ktos poprawi.

Wątek: Lokomotywa EU43 »  Podforum: Lokomotywy »  Wysłany Wto 17:42, 18 Kwi 2006

Wiadomości: 1
Odsłon: 2304

Dane lokomotywy EU43 :

Oznaczenie fabryczne : 112E
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy : 8 (niestety nie weszły na stan PKP)
Układ osi : BoBo
Prędkość konstrukcyjna : 220 km/h
Maksymalna prędkość eksploatacyjna : 200 km/h
Napięcie zasilania : 3 kV DC, 15 kV 16,2/3 Hz AC
Moc ciągła : 6000 kW (8154 KM)
Siła trakcyjna rozruchowa : 300 kN
Moc hamowania elektrodynamicznego odzyskowego : do 6/5,5 MW (8154/7474,5 KM)
Moc hamowania elektrodynamicznego oporowego : do 2,5 MW (3397,5 KM)
Masa służbowa : 87000 kg
Długość ze zderzakami : 19400 mm
Szerokość nadwozia : 2950 mm
Baza wózka : 2650 mm
Baza lokomotywy : 11400 mm
Średnica kół : 1100 mm
Silniki trakcyjne : 4 szt. asynchroniczne trójfazowe ASIA7065
Moc silnika trakcyjnego : 1530 kW (2079,27 KM) częstotliwość znamionowa 55.8 Hz
Masa silnika trakcyjnego : 2300 kg
Przełożenie przekładni głównej : 1:3.65

Tu też trochę fotek:
http://users.uj.edu.pl/~krslowik/kolej/eu43/eu43_am.jpg
http://users.uj.edu.pl/~krslowik/kolej/eu43/eu43_bm.jpg
http://users.uj.edu.pl/~krslowik/kolej/eu43/eu43_cm.jpg
http://rail.pl/galeria/thumbnails.php?album=search&type=full&search=eu43

Wątek: Zużycie paliwa? »  Podforum: Pytania »  Wysłany Sob 9:05, 08 Wrz 2007

Wiadomości: 1
Odsłon: 534

na stronie bumar-fablok jest lokomotywa 6Da która jest bardzo podobna do SM 42 (może to nawet ta sama) oto jej dane techniczne.
Charakterystyka

Lokomotywa 6Da
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi Bo-Bo
Masa służbowa 70 + -3% t
Nacisk zestawu na tor 17,5 t
Średnica kół 1100 mm
Długość ze zderzakami 14240 mm
Największa szerokość 3160 mm
Największa wysokość 4285 mm
Prędkość max 90 km/h
Prędkość ciągła 13,0 km/h
Siła pociągowa rozruchu teoret. 219 kN
Siła pociąg. przy prędk.ciągłej 112 kN
Prędkość godzinna 10,2 km/h
Siła pociąg. przy predk.godz. 130 kN
Najmniejszy promień łuku toru 50 m
Nacisk na 1 m toru 5,05 t/m
Zapas paliwa 2815 l

Wózek 1 LNa

Silnik spalinowy a8C22
Moc znamionowa 590 kW
Obroty znamionowe 1000 1/min
Zużycie paliwa 224 g/kWh
Masa silnika 8800 kg
Regulator mocy i obrotów Woodward

Prądnica główna LSPa-740
Moc 558 kW
Praca ciągła 512V/1000A
Masa 4350 kg

Prądnica pomocnicza LSPf-280
Moc 10 kW
Praca ciągła 110V/91A
Masa 500 kg

Silniki trakcyjne LSf-430
Moc 173 kW
Praca ciągła 703V/250A
Masa 2500 kg

Hamulec powietrzny Oerlikon

Wątek: Zerwana gąsienica »  Podforum: Zerwana gąsienica »  Wysłany Wt 03 cze, 2008 23:24

Wiadomości: 25
Odsłon: 1351

Cytat:

Czyli to by mogło oznaczać, że jednak przy przyśpieszaniu ważniejszą rolę odgrywa wartość momentu.



Moment na kolach jak najbardziej. Natomiast wartosc znamionowa maksymalnego momentu na wale korbowym silnika wcale. Bo miedzy silnik a kola napedowe fabryka dala jeszcze skrzynie biegow i przekladnie glowna (a w czolgach czesto jeszcze reduktor wstepny i przekladnie boczne). I laczna wartosc przelozenia modyfikuje moment na wale korbowym silnika do wartosci wymaganych na kolach.

Wczesniej (w wykasowanym poscie) podalem przyklad dwoch silnikow

- Mmax 160 Nm @ 4000 1/min (Pmax 129 KM @ 6000 1/min)
- Mmax 250 Nm @1850 1/min (Pmax 115 KM @ 4200 1/min)

(to sa dane calkiem zwyklych silnikow samochodow osobowych)

Podczas jazdy z ta sama predkoscia na wlasciwych dla obu silnikow obrotach momentu maksymalnego samochod z pierwszym sinikiem dysponuje na kolach znacznie wyzszym momentem maksymalnym - mimo nominalnie dramatycznie mniejszego momentu maksymalnego na wale korbowym.

I wtedy po wcisnieciu gazu do dechy bedzie przyspieszal lepiej od tego drugiego.

Podany w poscie nieco wczesniej przyklad porownania silnika Tigera z silnikiem M1A1 daje rowniez wiele do pomyslenia.

Wątek: GŁOŚNIKI DO FAVORKI »  Podforum: Car-Audio »  Wysłany 12-05-2005 :: 21:08

Wiadomości: 8
Odsłon: 574

Witam

Wypowiem sie na temat glosnikow bo nie wim jak jest wyprofilowany bagaznik w Favoritce...

A wiec tajk obydwa glosniki maja po 20cm srednicy oraz podobne pasma. Rożnia sie natomiast mocami oraz reszta parametrow. I tak ten glosnik:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=50155267

o parametrach:
Typ membrany : Polipropylenowa metalizowana (wazne aby byla zabezpieczona przed wplywem czynnikow atmosferycznych jak wilgoc czy slonce, tutaj jest czyms metalizowana..........)
Typ kosza : Aluminiowy ( lepiej odprowadza cieplo z ustroju)
Rodzaj zawieszenia : Gumowe ( dluzej dziala niz piankowe i ma raczej neutralny wplyw na nie slonce oraz wilgosc - para wodna - co kwalifikuje glosnik do stosowania takze w polke)
Typ : Jednocewkowy ( sa takze inne suby dwucewkowe...)
Średnica cewki : 51 mm ( to cos znaczy, glosnik powinien sobie poradzic z mocą 100WRMS)
Średnica : 200 mm
Karkas cewki : - aluminiowy
fs : 45 Hz
Qts : 0.49
Vas : 28
Skok membrany : 18 mm
Impendancja : 4 ohm
Skuteczność :- 90 dB
Pasmo przenoszenia : ( 40 - 3800 Hz )
Moc muzyczna : 300 Watt
Moc znamionowa : 180 RMS

Drugi glosnik:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=50124775

o parametrach:
fs :42 Hz
Qts : 0.48
Vas : 28
Skuteczność : 91 dB
Moc muzyczna : 180 Watt
Moc znamionowa :120 RMS

Parametry tego drugiego glosnika wydaja sie byc bardziej realne, jednak obiektywnej oceny mozna dokonac dopiero po odsluchu ich obydwu.

pozdr

Wątek: Lokomotywa EU11 »  Podforum: Lokomotywy »  Wysłany Wto 17:38, 18 Kwi 2006

Wiadomości: 4
Odsłon: 1029

Oto dane techniczne lkomotywy EU11:

Oznaczenie fabryczne : 113E
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy : 42 (niestety nie weszły na stan PKP)
Układ osi : BoBo
Prędkość konstrukcyjna : 220 km/h
Maksymalna prędkość eksploatacyjna : 200 km/h
Napięcie zasilania : 3 kV (2-3,6 kV)
Moc ciągła : 6000 kW (8154 KM)
Siła pociągowa przy rozruchu : 280 kN
Moc hamowania z odzyskiem do sieci : 6000 kW (8154 KM)
Moc hamowania oporowego : 2640 kW (3587,76 KM)
Masa służbowa : 82000 kg
Długość ze zderzakami : 19400 mm
Szerokość nadwozia : 2950 mm
Baza wózka : 2650 mm
Baza lokomotywy : 11400 mm
Średnica kół : 1100 mm
Silniki trakcyjne : 4 szt. asynchroniczne trójfazowe ASIA7065
Moc silnika trakcyjnego : 1530 kW (2079,27 KM) częstotliwość znamionowa 55.8 Hz
Masa silnika trakcyjnego : 2300 kg
Przełożenie przekładni głównej : 1:3.65

I trochę fotek:
http://rail.pl/galeria/thumbnails.php?album=search&type=full&search=eu11

Wątek: fela kozła ;) nowe foty str 3 + nowe audio str 4 »  Podforum: Wasze Skody ::: Your Skoda cars »  Wysłany 23-03-2009 :: 20:32

Wiadomości: 84
Odsłon: 3038

Cytat:

Samochodowy subwoofer 30 cm zapewniający 1300 W głębokiego, bogatego basu. Subwoofer 30 cm do instalacji w obudowie Stabilizujące ruch zamocowanie gumowe Moc szczytowa 1300 W Moc znamionowa 380 W Membrana z wtryskiwanego polipropylenu SPECYFIKACJA PRODUKTU: Chassis subwoofera Wielkość (cm) 30 Wielkość (cali) 12 Typ do montażu w obudowie TAK Dwie cewki dźwiękowe NIE Cechy ogólne Moc szczytowa, IEC 268-5 (W) 1300 Moc znamionowa, IEC 268-5 (W) 380 Impedancja (omów) 4 Pasmo przenoszenia (Hz) 18 – 2 000 Czułość (dB/W/m) 89 Materiał membrany Wtryskiwanego polipropylen Materiał magnesu Ferryt Parametry Thiele'a - Smalla Impedancja (omów) 4 d (mm / cali) 250 / 9,8 Rdc (omów) 3,3 Fs (Hz) 24,8 Qts 0,37 Qes 0,39 Qms 7,02 Vas w litrach 86,7 Vas w stopach sześc. 3,06 Mms (g) 162,1 Lvc (mH) 1,1 Xmax (mm / cali) 5,7 / 0,22 BL (Tm) 14,1 Zalecana obudowa: netto w litrach / stopach sześc. 32,7 / 1,15 Wymiary Wymiary głośnika niskotonowego (mm): A 330 Wymiary głośnika niskotonowego (mm): B 80 Wymiary głośnika niskotonowego (mm): C 277


takze nei wiem, czy czasem ta skrzynia nie ma prawidłowych rozmiarow

tak wyglada kolor naprawde, mi pasuje, w koncu wszystko mam czerwone

Wątek: B&W LCR 3 »  Podforum: Off topic »  Wysłany 2007-12-18, 00:08

Wiadomości: 11
Odsłon: 778

Nie wiem jak to sie stało , ale przychodząc po pracy do domu ujrzałem na biurku kartonik z logiem B&W , i pierwsze co mi na myśl przyszło że to jakiś żart , że w środku jest coś śmiesznego albo jest pusty.. Ale podchodząc z pewnym dystansem do niego zacząłem sie do niego dobierać. Ku memu zaskoczeniu był tam głośnik centralny firmy B&W , model LCR3 . Opis jaki znalazłem:

# Opis 2-drożny zestaw kompaktowy bass-reflex
# Głośniki 110-mm głośnik nisko-średnio tonowy z membraną z włókna szklanego, 25-mm kopułka wysoko tonowa z tubą Nautilus
# Częstotliwości graniczne -6 dB przy 60 Hz i 30 kHz
# Pasmo przenoszenia 80 - 20,000 Hz (+/- 3 dB)
# Efektywność 90 dB (2.83 V / 1m)
# Impedancja znamionowa 8 omów (min.3,3 oma)
# Częstotliwość podziału 4 kHz
# Rekomendowana moc wzmacniacza 25 - 120 W
# Wymiary 152 x 416 x 221 mm
# Masa 5 kg

Co wy myślicie o tego typu prezencie? Myślę ze rodzice widzący mnie skrobiącego MDF chyba sie zlitowali i zaoszczędzili mi czasu. Oceniajcie.
POzdrawiam.

Wątek: Czym zastąpić seryjne głośniki. »  Podforum: CarAudio »  Wysłany 08 Lis 2006 | 23:24

Wiadomości: 22
Odsłon: 2390

Witam ponownie.

Po okresie przestoju postanowiłem zająć się dwójką pozostałych kanałów radioodbiornika czyli głośnikami tylnymi. Z racji tego, że fabryczne miejsca pozwalają na montaż głośników o średnicy 100mm i w dodatku owe pracują wokół plastikowych elementów.Wiadomo, że sam głośnik to dopiero połowa sukcesu. Tylna półka również odpada ze względów estetycznych i wyżej wymienionych. Postanowiłem wykonać obudowe na dwa głośniki 165mm, które to będą sie znajdować tuż za tylnym oparciem. Skrzyneczke powoli już kończe no i pojawia się kolejny dylemat w sprawie doboru do niej głośników. Najprostszym rozwiązaniem byłoby dokupienie jeszcze jednego takiego samego zestawu (Magnat Ultra 216) i wykorzystanie tylko samych woofer'ków. Gwarantowało by to jednakową głośność. Heh ale korci mnie również zasmakować innego zestawu. Kolega Grzegorz z forum powe.pl doradzał mi zakup midbass'ów SinusLive SL160 ale troche się ich boje ponieważ mają 100w RMS, wentylowaną cewke co może świadczyć, że ciężko je będzie wprawić w ruch samym radiem. A do tego głośniki Sinusa raczej nie moga poszczycić się jakąś szczególną efektywnością (ok 90dB)

Mnie osobiście zaciekawiły midbassy Phonocar'a z serii titanium.

Dane Techniczne :

Moc szczytowa : 120 W
Moc znamionowa : 60 W RmS
Pasmo Przenoszenia : 70-5000 HZ
Efektywność : 92 db
Srednica : 165 mm
Głębokość/ wysokosc : 70 mm

Bardzo kusi ta skuteczność na poziomie 92dB. Czy takie głośniki da się rozruszać samym radiem oczywiście dość wcześnie zanim dojdą do głosu zniekształcenia Te Magnaty które mam zamontowane z przodu ładnie się wychylają. Ehh sam już nie wiem.

Pozdrawiam.

Wątek: Nagłośnienie do mazdy 323f BA »  Podforum: CarAudio »  Wysłany 15 Sie 2007 | 22:24

Wiadomości: 2
Odsłon: 677

Witam,

No i w końcu zacząłem planować kupno Car Audio do mojej mazdy (oczywiście po zrobieniu klekotających się szyb )

Mam na oku już co kupie... Nie jest to zaawansowane car audio czy super sprzęt więc prosze się nie śmiać

Chciałem się spytać Was co sądzicie o wrzuceniu do Mazdy 323F (BA) czegoś takiego:

- Radio: Sony CDX-GT20moc 4 x 45 W S-Mosfet

-Głośniki drzwi przód:
Sony XPlod Trójdrożne, koncentryczne Moc szczytowa 220 W Moc znamionowa 50 Membrana stożkowa PP

-Głośniki tył: to samo co na przodzie

- Wzmacniacz SONY XM-504Z

· Wzmacniacz 4/3-kanałowy
· Maksymalna moc wyjściowa dla 4 omów; 4 x 100 W lub 2 x 125 W + 1 x 250 W
· Nominalna moc wyjściowa dla 4 omów (RMS); 4 x 50 W lub 2 x 50 W + 1 x 120 W
· Ustawiane filtry górnoprzepustowe / dolnoprzepustowe 80 Hz
· Pasmo przenoszenia 50 � 50 000 Hz

- Subwoofer do bagażnika :
SONY XS-L124P5B (Głośnik 30cm)
Moc ciągła RMS 380 W
Moc szczytowa 1300W
Skuteczność 89 dB
Pasmo przenoszenia 18 - 2000Hz
Impedancja (fabryczna) 4 Ohm

Pozdrawiam i proszę o ocenienie mojej inwencji ^_^

Wątek: Nowa końcówka mocy Matronix »  Podforum: Elektronika »  Wysłany 2008-01-21, 23:34

Wiadomości: 107
Odsłon: 7024

Witam.

Chciałbym przedstawić wam nowy pomysł Marcina, który możliwe, że zaspokoi wasze zapotrzebowanie na dźwięk.

Aktualnie dysponuję specyfikacją techniczną, zdjęciami i rozwiązaniami konstrukcyjnymi, kwestia jakości dźwięku narazie nie powinna być poruszana, ponieważ tę sprawę rozwiążą testerzy, którzy w niedługim czasie otrzymają końcówkę do testów.

Dane:
Pasmo przenoszenia: 3Hz – 250KHz
Współczynnik zawartości harmonicznych (THD): 0,008%
Znamionowe napięcie wejściowe (RMS): 1V
Znamionowa moc wyjściowa przy obciążeniu 4Ohm (2x44V): 120W RMS
Znamionowa moc wyjściowa przy obciążeniu 4Ohm, THD=10% (2x44V): 150W RMS

Widok z góry

Widok z boku

Widok na tranzystory

Widok z dołu

Chciałbym Was prosić o wszelkie sugestie co zmienić i co Wam się podoba w tym nowym wytworze
Pozdrawiam!

Wątek: Przygasające światło »  Podforum: Instalacje, sieci i urządzenia elektroenergetyczne »  Wysłany 27-11-08, 13:54

Wiadomości: 4
Odsłon: 526

Silnik przy starcie ma znaczny prąd rozruchowy (tu stawiam na ok. 40A - a ile tego będzie naprawdę to powie jego tabliczka znamionowa). To musi wywołać spadek napięcia na linii. TO jak głębokie jest zjawisko zależy od samego zasilania budynku (im dłuższa linia zasilania tym gorzej) i topologii kolegi instalacji.
Na pierwsze kolega nie ma wpływu, na drugie niewielki.
Przełącznik Y/D zmniejszy ten efekt, ale go nie wyeliminuje. Tutaj też pytanie w jakim układzie teraz pracuje (i startuje) silnik, w D czy Y ? innymi słowy jak są połączone jego uzwojenia ?
Kolega Johny podał rozwiązanie które efekt prądu rozruchowego zniweluje.
Można też pokusić się o zamontowanie przy silników kompensacji mocy biernej (kondensatorów) stosownie to danych z tabliczki znamionowej. Moc pobierana przy starcie to głównie moc indukcyjna, więc będzie dodatkowo kompensowana, ale to niestety tylko ułamek w tym co kolega potrzebuje. I przypadkiem proszę nie przekompensować w drugą stronę.

Wątek: Jaka skrzynia do głosnika BLG BS 1220 450W RMS 225W 30cm »  Podforum: Car-Audio »  Wysłany 04-03-2009 :: 23:33

Wiadomości: 33
Odsłon: 805

Okazyjnie nabyłem głośnik BLG BS 1220 450W RMS 225W 30cm
Parametry:

Typ membrany: Polipropylenowo polimerowa formowana ciśnieniowo IMPP
Typ kosza: Stalowy
Rodzaj zawieszenia: Gumowe ( guma butylowa )
Typ: Jednocewkowy
Średnica głośnika: 300 mm
Odległość pomiędzy otworami montażowymi( od środka do środka ): 295 mm
Wysokość głośnika: 135 mm
Głębokość montażowa: 125 mm
Średnica magnesu: 160 mm
Wysokość magnesu: 34 mm
Szerokość zawieszenia: 20 mm
Średnica membrany: 220 mm
Średnica cewki: 51 mm
Karkas cewki: aluminiowy ( wentylowany )
fs: 34 Hz
Qts: 0.47
Qms: 6.62
Qes: 0.56
Vas: 85
Skok membrany: 18 mm
Impendancja: 4 ohm
Skuteczność: 95 dB
Pasmo przenoszenia: ( 30 - 2800 Hz )
Moc muzyczna: 450 Watt
Moc znamionowa: 225 RMS

Jaką skrzynie mam do niego zbudować? ile litrów? otwarta czy zamknięta?
jakieś namiary na programy do liczenia mile widziane ewentualnie jeśli ktoś miał by chwile czasu na obliczenie to był bym bardzo wdzięczny

Druga sprawa jaki wzmak do niego kopić ilo Watowy?? 150W(rzeczywistej mocy) starczy?

Pozdrofki

Wątek: JakIe Głosniki Do FELI ? »  Podforum: Car-Audio »  Wysłany 17-06-2007 :: 14:49

Wiadomości: 11
Odsłon: 577

Witam ,
Otóż mam mały problemik zastanawiam się jakie Audio Zrobić w samochodzie Którym jest to Felicia COMBI .... Radio mam SOny X-Plode CDX-DT310 , myślę nad zakupem Głośników na
tył SONY XS-F6925 169zł
#
Owalne głośniki o wymiarach 6x9 cala
#
dwudrożne, współosiowe: niskotonowy 16 x 24 cm, typ stożkowy; wysokotonowy 6,0 cm typ stożkowy
#
Moc maksymalna 280 W
#
Moc znamionowa 60 W
#
Impedancja 4ohm
#
Membrana PP
#
Czułość 92 dB/W/m
#
Częstotliwość (Hz) 27 - 27 000 HZ
#
Masa około: 1095 g / głośnik

a na przod XS-F1325 105zł
#
2-drożne współosiowe głośniki o średnicy 13 cm
#
Montażowe
#
Maksymalna moc wejściowa: 150 W
#
Znamionowa moc wejściowa: 35 W
#
Pasmo częstotliwości: 80 – 20 000 Hz

I tak się zastanawiam czy niekupić 2 kompletów na tył i dwa komplety na przod ?
Czy może macie jakieś leprze rozwiązanie za tą samą cenę ?

Wątek: [relacja] Lokomotywa spalinowa SU 45 1:25 ANGRAF - test skl. »  Podforum: Karton i Papier - makulatura »  Wysłany Sro Wrz 06 2006, 21:38

Wiadomości: 56
Odsłon: 18664

Witam
Po skończeniu projektu parowozu PU 25 postanowiłem skleić coś na inny typ paliwa
Ponieważ był dostępny projekt SU 45 do przetestowania więc postanowiłem go skleić.
Projekt do testu udostępniła mi firma ANGRAF
Tak prawdopodobnie będzie się prezentowała okładka - choć jest to wstępny projekt

A teraz coś o modelu :
SU45 jest lokomotywą sześcioosiową o układzie osi Co'Co' (dwa wózki trzyosiowe).
Lokomtywa służyła do prowadzenia pociągów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych.
Troszkę danych technicznych znaleźionych w sieci :
-całkowita długość lokomotywy (ze zderzakami): 18900 mm
-masa w stanie służbowym: 102000 kg
-rozstaw osi skrajnych: 3900 mm
-średnica kół: 1100 mm
-prędkość konstrukcyjna: 120 km/h
-zapas paliwa: wg różnych źródeł od 3200 do 3500 l
-nacisk zestawu kołowego na tor: 166,71 kN (17 T)
-moc znamionowa silnika spalinowego: 1250 kW

Lokomotywa posiada silnik spalinowy 12-cylindrowy, czterosuwowy, wysokoprężny z doładowaniem, 6 silników trakcyjnych , głóną prądnicę i pomocniczą oraz prądnicę grzewczą.

Tyle w skrócie danych technicznych - troszkę o modelu -
długość modelu prawie 80 cm
Model posiada pełne wnętrze ( silnik, prądnice ), wyposażenie kabin.
Budowę rozpoczynam od sklejenia całego wyposażenia ( silnika + prądnice )
przykładowy rysunek silnika

tyle na dziś - następne zdjęcia będą już pokazywały efekty prac ( jeśli będzie oczywiście ktoś zainteresowany tym tematem )

Wątek: ŚWIETLÓWKA ENERGOOSZCZĘDNA PL-C 26W 2P oraz 4P »  Podforum: Sprzedam »  Wysłany 08-01-2009, 21:25

Odsłon: 196

Witam wszystkich,

Na sprzedaż posiadam świetlówki energooszczędne firmy SPECTRUM

Dane świetlówek 2P

Znamionowa moc lampy: 26W
Kod barwy: 840
Wykonanie : 2P [2-pinowa]
Trzonek: G24d-3
Znak wydajności energetycznej: B
Budowa zewnętrzna: 4 równoległe rurki wyładowcze, 2-pinowy trzonek,

Dane świetlówek 4P

Znamionowa moc lampy: 26W
Kod barwy: 840
Wykonanie : 4P [4-pinowa]
Trzonek: G24q-3
Znak wydajności energetycznej: B
Budowa zewnętrzna: 4 równoległe rurki wyładowcze, 4-pinowy trzonek,

NOWA NIŻSZA CENA !!!

*2p - 5zł
*4p - 6zł

WARUNKI DOSTAWY i KOSZT DOSTAWY

Przedpłata na konto (mBank)

1szt - 4,1zł (priorytet 5zł)
2-3szt - 4,5zł (priorytet 5,5zł)
4-5szt -5zł (priorytet 6zł)
6-9szt - 7,5zł (priorytet 9zł)
10szt. – 8,5zł(priorytet 10zł)
11-19szt – 10zł(priorytet 11,5zł)
20-50szt – 11,5zł(priorytet 13zł)

Pobranie

1-5szt – 9,5zł(priorytet 11,5zł)
6-9szt - 11,5zł(priorytet 13,5zł)
10-19szt- 13zł(priorytet 15zł)
20-50szt- 14,5zł(priorytet 16,5zł)

Odbiór osobisty przy zamówieniu min. 5sztuk:
Sosnowiec Katowice - weekend
Kraków - pon-pt

Ilość ograniczona. Świetlówki pochodzą że zlikwidowanego sklepu, z tego względu FV niestety nie wystawiam.

kontakt: PW
Zainteresowanym mogę przesłać zdjęcia

pozdrawiam
Michał

ZDJĘCIA PONIŻEJ

Wątek: Głośniki odseparowane do 300zł 165mm. co polecacie? »  Podforum: Car Audio, GPS, CB. »  Wysłany 2007-09-10, 21:40

Wiadomości: 32
Odsłon: 2410

Cytat:

oj doc doc.. te wiedzę biorę z realiów sam mam Hertza napędzanego 2x90W RMS i dostaje pod upie ostro.

To radzę zmienić wzmacniacz, lub skopac sprzedawcę.

Przykład: http://www.allegro.pl/ite...wa_gratis_.html
ten wzmaczniacz przy 4 głosnikach 4 ohmowych uzyskuje moc rzędu 50W RMS na kazdy kanał. To mniej niz te Twoje 90 W RMS, zatem należy domniemywac, że masz wyjatkowego potwora w aucie, lub tez zmostkowałeś cały piecyk dla jednego hertza. I teraz dalej ...
Wzmacniacz taki ma bezpiecznik ok 30 amper, co daje nam mniej wiecej pobór rzędu 420W, zatem podobny pobór jak niżej ...

Wzmacniacz tego typu http://www.allegro.pl/ite...a_dzwieku_.html ma ok 100 W na kanał przy 4 ohmach RMS i pobiera ok 500W z sieci.

Podłącz pod niego takiego hertza i zagraj na nim 5 minut uzyskując nawet połowę mocy wzmacniacza.

Zwykłe odseparowane głośniki 16 cm ewidentnie nadaja się do radioodtwarzaczy, a nie wzmacniaczy dużej mocy zaopatrzonych w przetwornicę. Do takich wzmacniaczny właśnie dlatego często stosuje się kondensatory. Nie dla zabawy, ale dla tego, że akumulator, który potrafi topić przy zwarciu bardzo grube przewody, ma siłę poruszyc rozrusznik i cały silnik spalinowy nie starcza do napędzania wzmaczniacza.

Mam nadzieję, że Cie uświadomiłem jak się do tego wszystkiego ma głośniczek typu hertz 16 cm z ceweczką na którym jest małe uzwojenie druciku 1/4mm i magnez pozwalający na rych membrany ok 0.8 mm.

Należy pamiętać, że moc RMS to moc ciągła, znamionowa i należy pamiętać, że pod duży wzmacniacz można podłączyć mały głośnik, zdjąć bass i słuchać delikatnie aby go nie uszkodzić.

Wątek: Jakie glosniki do wzmacniacza Sony xm-4s »  Podforum: Car Audio »  Wysłany Sob Sie 18, 2007 18:24

Wiadomości: 5
Odsłon: 361

Witam dostalem taki oto wzmaczniacz ale jestem kompletnie zielony w tym temacie

oto jego dane tech
Znamionowa moc wyjściowa (DIN 45500)
Maks. z minimalną liczbą kanałów przy 4 omach (W)
4 x 50
Maks. z maksymalną liczbą kanałów przy 2 omach (W)
4 x 60
Znamionowa moc wyjściowa, skuteczna, 20 – 20 000 Hz
Maks. z minimalną liczbą kanałów przy 4 omach (W) / Całkowite zniekształcenia harmoniczne (%)
4 x 50
Maks. z maksymalną liczbą kanałów przy 2 omach (W) / Całkowite zniekształcenia harmoniczne (%)
4 x 60
Maksymalna moc wyjściowa (1 kHz)

Maks. z minimalną liczbą kanałów przy 4 omach (W)
4 x 95

Maks. z maksymalną liczbą kanałów przy 2 omach (W)
4 x 125
Dane ogólne
Pasmo przenoszenia (Hz)
5 – 100 000
Tolerancja (dB)
+0/-3
Odstęp sygnału od szumu (dB)
106
Całkowite zniekształcenia harmoniczne przy 1 kHz (%)
<0,005%

CZY KTOS jest w satnie polecic mi jakies glosniczki 2 lub 4 do niego???

Pozdrawiam

Wątek: 2 głosniki za 4? 8ohm a 4? »  Podforum: Car-Audio »  Wysłany 25-08-2006 :: 01:19

Wiadomości: 6
Odsłon: 516

Cytat:

a jak pisałem to nie bedzie grać mocniej

Cytat:

Oczywiście zwykle im lepsza efektywność, tym droższe - jest spora szansa że 8omowe dobrej firmy będą grały ZNACZNIE lepiej i głośniej niż niz 4omowe firmy krzak


Z tym się zgadzam
Efektywność głosnika / zestawu głosnikowego mierzy się w [dB/W]. Wystarcz, że 8 omowy zestaw będzie 3[dB/W] efektywniejszy to będzie grał tak samo głosno jak zestaw 4 omowy

Przeczytaj sobie w WIKIPEDII

Podstawowe parametry charakteryzujące zestawy głośnikowe:
* Pasmo przenoszenia zestawu [Hz] - (idealne: 20 ÷ 20 000 Hz tj. pasmo akustyczne)
* Moc znamionowa / sinusoidalna [W] - wartość mocy elektrycznej, którą zestaw może być obciążony w sposób stały
* Moc muzyczna [W] - maksymalna moc jaką zestaw może być obciążony przez krótki okres czasu
* Impedancja znamionowa [Ω] - Najmniejsza wartość impedancji dla częstotl. powyżej częstotl. rezonansu mechanicznego.
* Efektywność [dB/W]
* Pojemność obudowy [l]

Wątek: glosniczki 13 »  Podforum: Car-Audio »  Wysłany 23-03-2006 :: 19:52

Wiadomości: 9
Odsłon: 668

Cytat:

a jak sie podlacza tweetery tzn gdzie do glosnikow do radia


Tweetery podłączasz do głośników ze zestawu. Na głośniku masz osobne końcówki dla głośników wysokotonowych.

MOC GŁOŚNIKÓW
Teraz taka mała podpowiedź dla innych którzy nie orientują się zbytnio w oznaczeniach mocy głośników. Patrzcie w opisie głośników na oznaczenie mocy w RMSie (moc znamionowa głośnika). W skrócie jest to wartość max mocy elektrycznej dostarczonej do głośnika, która może być odtwarzana bez zniekształceń. Czyli to co jest wszystkim potrzebne

Moc max - moc która nie uszkodzi głośnika ale będą występować zniekszatałcenia.

Moc muzyczna - czyli największa ściema Jest to max wartość mocy ele. która może być dostarczona do głośnika bez jego uszkodzenia pod warunkiem, że impulsy częstotliwości nie przekroczą 250Hz i będą trwały nie dłużej niż 2s (tak fachowo ). Podsumowując jest to ściemniona moc głośnika jaką sprzedawcy próbują wcisnąć klientowi.

PMPO - moc impulsowa. Praktycznie nieważny parametr, bo nie mówi nam o rzeczywistej mocy. Dam prosty przykład na głośnikach komputerowych: http://pc.emarket.pl/pricelist/item.aspx?PID=C8410123 3W w RMSie i 150W w PMPO.

Oczywiście moc głośnika to nie jedyny ważny parametr

Wątek: Impedancja głośnika a kolumny »  Podforum: Akustyka »  Wysłany 2008-10-16, 00:10

Wiadomości: 20
Odsłon: 529

Bardzo dziękuje za wyjaśnienia. Chyba źle zadałem pytanie, bo to że do wzmacniacza o impedancji nR mogę podłączyć głośniki o impedancji >=nR jest dla mnie jasne.

Zapytam inaczej:
Jak producenci/konstruktorzy dobierają impedancyjnie wzmacniacz i głośniki ? No bo z jednej strony czym większy DF tym niby lepiej, więc czemu nie stosują do wzmacniaczy 4R kolumn np. 8R (rozumiem, że konstruowanie wzmacniaczy ma małej impedancji jest trudne i kosztowne). Niby spada wtedy moc, ale rośnie DF
Z tego co pamiętam to znamionowa impedancja głośnika to ta najmniejsza powyżej częstotliwości rezonansu mechanicznego, a generalnie rośnie wraz ze wzrostem częstotliwości. Ale jak określana jest impedancja całego zestawu czyli głośników ze zwrotnicą ?

Przeczytałem kilka artykułów i niby powinienem to rozumieć, ale jakoś nie bardzo:
http://www.hifi.pl/porady...iktlumienia.php
http://www.hifi.pl/porady/parametry/wzm-df.php
http://www.hifi.pl/porady...-impedancja.php

Więc tak na koniec: jak dobieracie impedancji zestawu w stosunku do zalecanej mni impedancji wzm. ? Tak po prosto >= czy jak ? Bo jakoś w natłoku dywagacjji o zwrotnicach nie zauważyłem żeby ktoś się tym specjalnie przejmował.

Wątek: ogłoszenie płatne: PIEC VAILLANT Z ZASOBNIKIEM »  Podforum: Dom i Ogród »  Wysłany Wto Maj 23, 2006 2:00 pm

Odsłon: 3391

PIEC VAILLANT Z ZASOBNIKIEM !!! SUPER CENA!
Kocioł jednofunkcyjny do ogrzewania pomieszczeń. Wymiennikowy, pośrednio ogrzewany zasobnik C.W.U. do kotłów wiszących VU.

Nazwa towaru:
KOCIOŁ GAZ 1-F VU PLUS 240-5
GZ50 WISZ 9,1-24KW

Producent: VAILLANT
Indeks producenta: 306440
Cena netto: 3678,00 zł
VAT: 7 %
Cena brutto 4487,16 zł
PKWIU: 28.22.12-00.75

Parametry techniczne:
Maks. ciśnienie wody (ob. c.o): 0,3 Mpa
Moc znamionowa: 9,1 - 24 kW
Mocowanie: wiszący
Przyłącze gazu: fi 15 mm
Przyłącze odpr. spalin: fi 130 mm
Przyłącze wody grzewczej: fi 22 mm
Sprawność: 90 %
Temp. nastawiana (obieg c.o.): 35 - 82 st. C
Waga: 35 kg
Wymiary: 800x440x338 mm
Zużycie gazu ziem. GZ-50: do 2,8 m3/h
Nazwa towaru:
ZASOBNIK STOJĄCY VIH R 120 BIAŁY

Producent: VAILLANT
Indeks producenta: 305867
Cena netto: 2984,00 zł
VAT: 7 %
Cena brutto:: 3640,48 zł
PKWIU: 28.30.12-30.33

Parametry techniczne:
Kolor: biały
Moc ciągła: 25 kW
Montaż: stojący
Pojemność: 115 l
Typ: VIH R 120
Wydajność c.w.u.: 145 l/10min.

Cena Katalogowa: 8.127,64 brutto.
Cena sprzedaży: 5990,00 Brutto za komplet
Piec i zasobnik nowy, oryginalnie zapakowany, na gwarancji, faktura.

TEL. 0513 928 561

Wątek: sprawnosc grzalki - gotowanei wody »  Podforum: Przemiany termodynamiczne »  Wysłany 2007-10-30, 18:33

Wiadomości: 3
Odsłon: 76

Za pomoca grzalki elektrycznej zagotowano w t=5 min wode o masie 0,5 kg. Temperatura poczatkowa = 12 stopni C. Znamionowa moc grzalki p= 750 W. Oblicz sprawnosc grzalki pamietajac ze cieplo wlasciwe wody wynosi c=4,19*10^3 J/kg*K

Wątek: Relacja Star 28 "łódka" »  Podforum: Karton i Papier - makulatura »  Wysłany Sob Lip 07 2007, 22:33

Wiadomości: 15
Odsłon: 4569

Cytat:

Star 28- ciężarówka przejściowa pomiędzy modelami 25,27 a 200.
Posiadały one silnik, skrzynie biegów, układ hamulcowy, po modernizacji, przejęty ze wcześniejszych Starów 25,27. Natomiast kabina nowoopracowana, przy współpracy z francuskim Chausonem. Produkcję rozpoczęto w III kwartale 1968.
Ładownosc- 5 t.
Masa wlasna- 4,14 t
Prędkośc masymalna-81 km/h
Silnik- S 530- ZS
Ilosc cylindrów- 6
Średnica cylindra- 105 mm.
Skok tłoka- 120 mm.
Pojemnosć skokowa- 6,25 dm3
Moc znamionowa- 100 KM ( 73,5 kW )
Obroty mocy znamionowej- 2600 obr/min
Maksymlany moment obrotowy- 325 Nm, 33 kGm
Obroty maksymalnego momentu obrotowego- 1600 obr/min
Minimalne jednostkowe zużycie paliwa- 258 g/KWh, 190 g/kMh
Jednostkowe żuzycie paliwa, przy mocy znamionowej- 278 g/KWh, 242 g/kMh
Zadymienie spalin- 4,2
Stopień sprężania- 17,4
Cisnienie wtrysku- 170 atm.
Masa suchego silnika- 460 kg.
Żużycie paliwa- 22,8
Wskażnik ładowności- 1,21 ( kg ladunku/masa wlasna 0
Wskaźnik mocy- 10,9 ( KM/1 t. maasy całkowitej )
Skrzynia biegów- 5+1
Rama dwupodłużnicowa, o przekroju ceowym, połączona za pomocą nitów z poprzeczkami, o takim samym przekroju
Zawieszenie przednie- oś sztywna, o przekroju dwuetowym- półeliptyczne resory piórowe, dwustronne amortyzatory dźwigniowe
Zawieszenie tylne- sztywny most- półeliptyczne resory piórowe, gumowe elementy sprężyste
Hamulec główny- hydrauliczny, ze wspomaganiem nadcisnieniowym, bębnowe. Hamulec ręczny- mechaniczny, dzialający na wał napędowy
Koła- tarczowe, dwupierścieniowe, z przodu pojedyncze, z tyłu podwójne
Ogumienie- 8,2520
Kabina- metalowa, dwudrzwiowa, dwumiejscowa, spawana. Oznaczenie K 642
W pierwszym roku produkcji wyprodukowano 137 Starów 28.
Produkcja trwała do 1988. W sumie wyprodukowano 1119987 sztuk.
Produkowano również C-28 i W-28
Na tym podwoziu zabudowywano- cysterny PZ-6, furgon-N-110/112, izoterme 509, furgon do przewozu żywca 510, meblowóz 511, HDS-3, autocysterna, polewaczko-zamiatarke, piaskarkę samochodową, podnośnik montażowy.



Na początek zrobiłem felgi bo mam wymiary

Zewnętrzna felga od bliżniaków

Przednia felga

Wszystkie felgi

Dziękuje i pozdrawiam.

Wątek: [SPRZEDAM GŁOŚNIKI ALTUS 3OO (para)], YAMAHA DSP E-1000] »  Podforum: Kupię / Sprzedam płyty, sprzęt dj »  Wysłany 27-06-2008 18:05

Odsłon: 276

TONSIL ALTUS 300 STAN WIZUALNY B. DOBRY STAN TECHNICZNY W 100% SPRAWNY

Moc znamionowa (W): 150
Moc max (W): 300
• Impedancja (Ohm): 8
• Pasmo przenoszenia (Hz): 30-18000
• Efektywność (dB): 91
• Wymiary [W x H x D] (mm): 400x890x335
• Masa (kg): 24
• Głośnik niskotonowy (mm): 300
• Głośnik średniotonowy (mm): 180
• Głośnik wysokotonowy (mm): 25

YAMAHA DSP E 1000 + PILOT STAN WIZUALNY B. DOBRY STAN TECHNICZNY W 100% SPRAWNY

Urządzenie umożliwia podłączenie kolumn w systemie kina domowego 5.1 (2 kolumny przednie efektowe, 2 kolumny tylne efektowe, kolumna centralna + subwoofer) lub co jest jeszcze lepszym wyjściem, rozbudowę standardowego systemu stereo do 7.1. Jest to świetne rozwiązanie dla osoby, której zależy na kinie domowym i bardzo dobrym stereo (podkreślam BARDZO DOBRYM) w jednym zestawie. Kiepskiej jakości plastikowe kino z hipemarketu nie zapewni wrażeń w przypadku filmu, nie wspominając już o pracy w trybie stereo, znów nawet porządny wzmacniacz stereo to trochę za mało w przypadku oglądania filmów. Procesory DSP Yamahy, to świetne uzupełenienie dla wzmacniaczy Yamaha typu AX, a także dobrych wzmacniaczy stereo innych producentów. Sprzedawany wzmacniacz gabarytami i wykonaniem bije słabszych braci serii DSP - sprzęt o wiele masywaniej wykonany - posiada przedni panel z grubej płyty aluminium i sporej wielkości porządne stopki. Wewnątrz nafaszerowany jest najwyższej klasy podzespołami - samo trafo wielkością przypomina to z najwyższych modeli wzmacniaczy stereo Yamay: AX-1070 czy AX-1090, a wielkość radiatora robi wrażenie. Procesor posiada sporą moc wyjściową: 4 X 25W/8ohm dla kanałów efektowych FRONT/REAR oraz 80W/8ohm dla kolumny centralnej. Dodam, że podane wartości stanowią nominalną moc wyjściową, a nie wyssaną z palca, co ma miejsce w przypadku opisu parametrów "zabawek" sprowadzanych z Chin. Wzmacniacz posiada 12 trybów dźwięków przestrzennego: DOLBY PRO LOGIC ENHANCED, CONCERT HALL 1, CONCERT HALL 2, CONCERT HALL 3, CHURCH, MOVIE THEATER, TV THEATER, ROCK CONCERT, JAZZ CLUB, CONCERT VIDEO, DISCO, STADIUM, oraz trzy tryby głośnika centralnego NORMAL, WIDE i PHANTOM. Ponadto dźwięk jest wspomagany układem DSP należącym wyłącznie do Yamahy, znanym także z najdroższych modeli (np. DSP-AX1). Sprzęt został bogato wyposażony - posiada pełną gamę wejść i wyjść: m.in. wyjście aktywnego subwoofera, wejściewyjście video i wejściewyjście tape.

ZDJECIA PRZESLE ZAINTERESOWANYM GLOSNIKI SPRZEDAJE RAZEM NIEKONIECZNIE Z JAMAHĄ ALE W ZESTAWIE NAPEWNO TANIEJ
CENA ZA GLOSNIKI 649PLN ZA JAMAHE 399PLN

LOKALIZACJA MYSŁOWICE...

jezeli ktos jest zainteresowanyi>>ouse

Wątek: Moc nominalna »  Podforum: Prąd stały »  Wysłany 2008-06-16, 20:33

Wiadomości: 3
Odsłon: 115

Czyli taka definicja byłaby dobra:

Moc nominalna, (inaczej znamionowa) , to najwyższa moc, która doprowadzana do urządzenia elektrycznego (np. żarówki) przez czas 100 godzin nie powoduje jego uszkodzenia.

Przejdzie? Bo właśnie natknąłem się na zadanie i bez znajomości definicji moc nominalnej nawet go nie ruszę bo nie wiem co to właściwie jest :/

Wątek: Na luzie :-) »  Podforum: Na luzie :-) »  Wysłany 05.02.2009 (Cz) 13:42

Wiadomości: 11
Odsłon: 139

do czego muszę podłaczyc zeby miec pewnosc ze nie spalę niczego? Z pudła nie ma żadnego kabla zasilającego!

Nikt ci nie odpowie na to pytanie do czasu do kiedy nie podasz parametrów subwofera (moc, oporność znamionowa) oraz sprzętu do którego masz zamiar go podłączyć.

Wątek: Moc nominalna »  Podforum: Prąd stały »  Wysłany 2008-06-16, 21:45

Wiadomości: 3
Odsłon: 115

Cytat:

Moc nominalna, (inaczej znamionowa) , to najwyższa moc, która doprowadzana do urządzenia elektrycznego (np. żarówki) przez czas 100 godzin nie powoduje jego uszkodzenia.



Ja pominąłbym ten czas 100 godzin. Według mnie jest to bezpieczna moc, która nie uszkodzi urządzenia nawet podczas długotrwałego użytkowania. Może konkretne urządzenia np. głośniki w podanym przez patry temacie mają jakieś normy, że muszą wytrzymać 100h grając przy x Watach.

Wątek: Jak to jest z tymi głośnikami? »  Podforum: Car audio, CB radio, Mapa, Nawigacja »  Wysłany Wto Lis 20, 2007 01:57

Wiadomości: 9
Odsłon: 473

teoretycznie to jest tak, że, jak napisał kolega Bryza, moc RMS to moc faktyczna głośnika i to ona nas interesuje. znamionowa to jest moc maksymalna, czyli moc jaką głośnik będzie w stanie przeżyc w ciągu powiedzmy 1 ms . Więc nie jest to super istotne. Pozdrawiam!